قابلیت‌های نسخه رایگان و کامل نرم‌افزار همیان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 یکی از راهکارهای مهم و راحت برای رهایی از دشواری‌های مالی استفاده از قرض‌الحسنه است. پیش‌تر راجع به مزایای قرض‌الحسنه برای جامعه و معایب ترک آن نکاتی را ذکر کردیم (برای مطالعه مقاله اینجا کلیک کنید). یکی از راهکارهای ساده برای شروع کردن این کار استفاده از نرم‌افزار همیان است. با وجود قابلیت‌های نرم‌افزار همیان ایجاد صندوق‌های پس‌انداز، قرض‌الحسنه، قرعه‌کشی و ساختمانی راحت‌تر است.

در مقاله‌ی پیش رو قصد داریم امکانات نسخه‌ی رایگان و کامل نرم‌افزار همیان را معرف کنیم. اما پیش از آن پیشنهاد می‌کنیم مقاله “راه حلی به نام صندوق قرض‌الحسنه همیان” را مطالعه کنید.

       

نرم‌افزار همیان چیست؟

نرم‌افزار همیان محلی برای شکل‌گیری رویدادهای جمعی مالی است. شما می‌توانید صندوق‌های ساختمانی، قرض‌الحسنه، پس‌انداز خود را در نرم‌افزار همیان ایجاد کنید. شما با نصب نرم‌افزار همیان و ایجاد صندوق، می‌توانید اعضای صندوق را در آن اضافه کرده و اطلاعاتشان را ثبت کنید.

اگر مدیر یک ساختمان هستید، با نصب نرم‌افزار همیان می‌توانید به راحتی امور مالی ساختمان و شارژ را مدیریت کنید.

هدف همیان گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه، شفاف‌سازی مالی در صندوق‌های خانوادگی و راحت‌تر شدن اداره‌ی آن است.

شما با استفاده از نسخه رایگان یا با پرداخت هزینه می‌‌توانید از امکانات نرم‌افزار همیان استفاده کنید. در ادامه به برخی  از امکانات رایگان نرم‌افزار همیان می‌پردازیم.

نسخه رایگان نرم‌افزار برای چه کسانی مفید است؟

اگر تا به حال عضو صندوقی نبوده‌اید یا برای اولین بار تصمیم گرفته‌اید صندوق پس‌انداز یا قرض‌الحسنه خود را ایجاد کنید، می‌توانید این نرم‌افزار را نصب کرده و با استفاده از امکانات رایگان این نرم‌افزار راجع به عملی کردن تصمیم خود اطمینان حاصل کنید.

علاوه بر آن، نسخه رایگان نرم‌افزار همیان فرصتی است برای کاربر تا قبل از هزینه کردن به خوبی با محیط نرم‌افزاری و امکانات آشنا شوند و آگاهانه تصمیم بگیرند.

امکانات نسخه رایگان عبارت است از:

 

1_ امکان ایجاد یک صندوق

بدون پرداخت اشتراک ماهانه یا سالانه در نرم‌‌افزار همیان، شما می‌توانید به صورت رایگان یک صندوق ایجاد کنید و از امکانات صندوق آنلاین بهره‌مند شوید. این امکان می‌تواند فرصتی برای تجربه و مدیریت صندوق باشد.

 

2_ عضویت 10 نفر در صندوق

بعد از ایجاد صندوق در نسخه رایگان نرم‌افزار همیان، شما می‌توانید تعداد 10 نفر را به عضویت در صندوق خود درآورید. با این کار می‌توانید اولین تجربه‌ی مدیریت صندوق را به شکل رایگان و البته راحت‌تر از مدیریت سنتی داشته باشید.

 

3_ اطلاع‌رسانی رویدادهای صندوق از طریق اعلان‌ها

نسخه رایگان نرم‌افزار همیان، هر ماه موعد واریز قسط صندوق را به شما یادآوری می‌کند و علاوه بر آن اطلاعات واریز دیگر اعضا را در اختیارتان قرار می‌دهد. به طوری که اگر کسی پولی به صندوق واریز کرد، شما از زمان واریز، فرد واریز کننده و مقدار پول مطلع می‌شوید.

 

4_ پشتیبانی از اطلاعات صندوق

 نگهداری اطلاعات کابران و پشتیبانی از آن

 

5_ثبت دستی اطلاعات صندوق

خدمات پولی نرم‌افزار همیان شامل چه مواردی می‌شود؟

نسخه‌ی کامل نرم‌افزار همیان برای صندوق‌هایی که می‌خواهند از امکانات بیشتری استفاده کنند در نظر گرفته شده. این نسخه از نرم‌افزار همیان شامل افزون حداکثر 100 عضو در هر صندوق، پرداخت از درگاه شاپرک و به شکل درون‌برنامه‌ای، قسط بندی خودکار وام و… می‌شود. میزان تراکنش در نسخه کامل محدودیتی ندارد.

در واقع این امکان برای افرادی مناسب است که علاقه دارند به شکل جدی مسئله قرض‌الحسنه و صندوق‎‌های خانگی را دنبال کنند و یا مدیر یک یا چند صندوق هستند.

هزینه‌ی هر صندوق عبارت است از:

 

1_ صندوق پس‌انداز :

 ماهیانه ۴۸ هزار تومان و سالیانه ۴۸۰ هزار تومان

 

2_ قرعه کشی:  

ماهیانه ۴۰ هزار تومان و سالیانه ۳۰۰ هزار تومان

 

3_ ساختمانی:

 ماهیانه ۴۰ هزار تومان و سالیانه ۳۰۰ هزار تومان

 

امنیت اطلاعات در نرم‌افزار

اطلاعاتی که شما از حساب بانکی خود در اختیار نرم‌افزار همیان می‌گذارید تنها شماره شبا است. شماره شبا تنها برای واریز پول استفاده می‌شود و برداشت پول از طریق این شماره امکان‌پذیر نیست. لذا جای نگرانی وجود ندارد.

شما هنگام پرداخت (در نسخه کامل نرم‌افزار همیان) به درگاه شاپرک متصل می‌شوید. این درگاه مورد تایید بانک مرکزی است و امن‌ترین روش پرداخت اینترنتی به شمار می‌آید.

تمامی اطلاعات شمادر نرم‌افزار همیان رمزگذاری می‌شود و دسترسی به این اطلاعات تنها در دست شما است. خوب است بدانید سامانه همیان از گواهی معتبر SSL بهره‌مند است و تمامی اطلاعات به صورت کدگذاری شده رد و بدل می‌شوند.

علاوه بر این، تنها کسی که به شماره‌ی کاربران دسترسی دارد مدیر صندوق است.

 

امکانات صندوق‌های قرض‌الحسنه و قرعه‌کشی چیست؟

_ قسط بندی خودکار وام

_ پرداخت حق عضویت و قسط به صورت آنلاین از طریق درگاه شاپرک

_ ثبت اطلاعات واریزها و برداشت‌های صندوق

_ امکان پرداخت گروهی برای مدیر صندوق

_ امکان دیدن اطلاعات و جریانات صندوق توسط اعضا با نصب نرم‌افزار همیان

 

امکانات صندوق‌های ساختمانی چیست؟

_ تعریف شارژ متغیر برای هر واحد مسکونی

_ پرداخت شارژ به صورت آنلاین

_ امکان اتصال حساب صندوق ساختمان به حساب مدیر

_ امکان ثبت هزینه‌ها و درآمدهای ساختمان

_ حسابداری امور مالی ساختمان و نگهداری همیشگی این اطلاعات

 

تسویه حساب‌ها و پرداخت‌های ماهانه در نرم‎‌افزار همیان

در نسخه‌ی رایگان نرم‌افزار همیان هیچ عملیات بانکی صورت نمی‌گیرد. اطلاعات حسابداری توسط مدیر صندوق‌ ثبت می‌شود و نرم‌‌افزار همیان صرفا عملیات حسابداری این اطلاعات را انجام می‌دهد.

در نسخه‌ی کامل اما هر کاربر با خرید بسته‌های ماهانه یا سالانه می‌تواند تمامی تراکنش‌های خود از طریق درگاه شاپرک و عملیات پایای بانکی انجام دهد.

تَرک و اضافه!

اگر عضوی در صندوق‌های قرعه‌کشی بخواهد صندوق را ترک کند، صندوق با مشکل مواجه خواهد شد و مسئول صندوق موظف است این شرایط را مدیریت کند. در صندوق‌های پس‌انداز و ساختمانی اما اگر عضوی بخواهد صندوق را ترک کند مشکلی پیش نمی‌آید. تنها مدیر صندوق باید با  فرد تسویه حساب کند و او را از صندوق حذف کند.

در صندوق‌های پس انداز و ساختمانی امکان تغییر مشخصات اعضا پس از ثبت نام وجود دارد. اما در صندوق‌های قرعه‌کشی چنین امکانی میسر نیست و تنها بعد از تمام شدم یک دوره تغییر جزئیات صندوق و اعضا امکان‌پذیر است.

آیا همیان را نصب کرده‌اید؟ این نرم‌افزار را چطور ارزیابی می‌کنید؟ از تجربه‌ی خود برایمان بنویسید.