بهترین سرمایه‌گذاری و دلیل آن

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیش از این راجع به روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری صحبت کردیم. یکی از روش‌هایی که شاید بسیاری از ما از آن غافلیم، “سرمایه‌گذاری روی فرد(خود)” است. امروزه این روش سرمایه‌گذاری در حال فراگیر شدن است و بسیاری از افراد و حتی کارفرمایان این کار را از جمله بهترین سرمایه‌گذاری‌ها به حساب می‌آورند. با این کار تا هر زمان که فرد توانایی کار کردن داشته باشد سرمایه هم موجود است. در این مدت نیز فرد باید بخشی از سرمایه‌ای که از کار خود بدست می‌آورد را برای دوران بازنشستگی که توانایی کار کردن ندارد پس‌انداز کند.

از این جهت به این مدل بهترین سرمایه‌گذاری گفته می‌شود چون نوسانات مختلف بازار اقتصادی از آن کم نمی‌کند و روی آن تاثیر نمی‌گذارد. این. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن، یعنی سرمایه‌ی خودتان، استفاده کنید و کسی نمی‌تواند مانع شما بشود.
در ادامه به راه‌هایی که می‌توان از طریق آن به این مدل سرمایه‌گذاری رسید اشاره می‌کنیم.


۱_ کسب مهارت

این روزها با وجود فضای مجازی و دسترسی آسان به دوره‌های آموزشی مختلف، کسب مهارت‌ راحت‌تر شده است. کسب مهارت‌های مختلف از جمله بهترین سرمایه‌گذاری است که یک فرد می‌تواند انجام دهد. فردی که در حوزه‌ای ماهر باشد، راحت‌تر می‌تواند کار پیدا کند یا کسب‌وکاری راه بیندازد. سعی کنید برای علایق خود متر و معیاری تعیین کنید و سپس با این کار می‌توانید وارد بازار کار در حوزه‌ای که به آن علاقه دارید بشوید.


۲_ بهترین سرمایه‌گذاری با تجربه کردن

شاید ارزشمندترین دارایی و سرمایه هر فرد تجربه او باشد. تجربه بیشتر از هر چیزی ما را نسبت به اطرافمان آگاه می‌کند. حتما تا به حال با بسیاری از کارگاه‌های تجربه‌نگاری پرطرفدار مواجه شده‌اید که شاید به دردبخورتر از چندین دوره‌ی آموزشی مختلف باشد و از جمله بهترین سرمایه‌گذاری‌ها به شمار می‌آید. سعی کنید پیش از شرکت در دوره‌های آموزشی حتما قسمتی از آن کار را تجربه کنید تا حس خود را دریابید. گاهی یک سری کارها لزوما به دوره آموزشی نیازی ندارد و شما از طریق تجربه کردن یا خودآموز می‌توانید آن را فرا بگیرید.


۳_ توسعه فردی

یکی دیگر از روش‌های موثر در سرمایه‌گذاری روی خود، توجه به توسعه فردی‌ست. شما در کنار ماهر بودن باید فردی سالم هم باشید. مکمل مهارتی که درآمدزا باشد، یک سری مهارت‌های نرم است که بسیاری از آن‌ها از طریق توسعه فردی به دست می‌آید. سرمایه‌گذاری روی شخصیت و مهارت‌های نرم خود از جمله بهترین سرمایه‌گذاری است که گاهی درجه اهمیت آن از مهارت‌های سخت نیز بیشتر است.


۴_ دریای عمیق به جای اقیانوس یک متری

مواردی که دوست دارید در آن متخصص شوید را به خوبی و عمیق یاد بگیرید. دائم از شاخه‌ای به شاخه دیگر نپرید و رشته‌ای مشخص را انتخاب کنید. صندلی یک متخصص همیشه محفوظ است. کسب تخصص در حوزه‌ای به خصوص ز جمله بهترین سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

 


کمک هزینه‌ یادگیری مهارت

شاید یکی از دغدغه‌های اساسی بسیاری از ما هزینه کسب مهارت و به عبارتی سرمایه‌گذاری روی خود است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید هزینه این کار را تامین کنید وام است. شما می‌توانید با دریافت وامی خرد و برنامه‌ریزی برای آن، مخارج خود را برای کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی را تامین کنید.
با وجود دردسرهای زیاد دریافت وام از بانک‌ها، شما می‌توانید با عضویت در صندوقی قرض‌الحسنه بخشی از هزینه‌های آموزش خود را تامین کنید و وامی سریع دریافت کنید. همیان با ایجاد بستری دیجیتال برای صندوق‌های خانگی، راه‌اندازی این صندوق‌ها را آسان‌تر از قبل کرده. برای مطالعه اطلاعات بیشتر راجع به همیان این مقاله را مطالعه کنید.

تجربه کاربری خودتون از همیان رو برای ما بنویسید