روش‌های نوین سرمایه‌گذاری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پیش‌تر “سرمایه” تنها به دارایی نقدی یا چیزی که بتوان آن را به پول تبدیل کرد اطلاق می‌شد. امروزه اما این تعریف کمی دچار تغییر شده. سرمایه تنها به پول و ثروت یا مهارت آدم‌ها در زیاد کردن پول مربوط نیست، بلکه تعریف عام‌تری دارد و روش‌هایی به میان آمده که ما آن را روش‌های نوین سرمایه‌گذاری مینامیم.

پیش از این درباره سرمایه‌گذاری نوشتیم. برای اطلاع بیشتر راجع به این امر اینجا کلیک کنید. در ادامه برای شنیدن چند روش نوین برای سرمایه‌گذاری ما را دنبال کنید.

1_ سرمایه‌گذاری در بورس

این روش از جمله روش‌های پرطرفدار در کشور ما به شمار می‌آید و از جمله روش‌های نسبتا نوین سرمایه‌گذاری است که سال‌های اخیر در کشورمان باب شده. بازار بورس نسبت به بازارهای مالی دیگر، بازدهی و سود بیشتری دارد. بسیاری از افراد تمایل دارند سرمایه خود را وارد این بازار کنند. برخی توصیه می‌کنند افراد تازه‌کار وارد این بازار نشوند زیرا بورس را بازاری پرریسک می‌دانند. برخی هم این طرز فکر را نادرست می‌دانند و عقیده دارند همه می‌‌توانند با کسب دانش و مهارت‌های لازم، در بورس سرمایه‌گذاری کرده و سود کنند.

2_ سرمایه‌گذاری مهارتی

 

یکی از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری در این روزها آموختن مهارت است. فردی که مهارت‌های متعددی را آموخته و می‌تواند در زمان‌های مختلف از آن‌ها کسب درآمد کند، در واقع این کار نوعی سرمایه‌گذاری روی خود است. منبع تمام نشدنی که از میان نمی‌رو

د و همیشه در دسترس است.

3_ کسب درآمد از فضای مجازی

از زمان همه‌گیری کرونا تا به امروز پتانسیل‌های پنهان برای درآمدزایی از طریق فضای مجازی فعال شده است. افراد زیادی در این حوزه شروع به کار کردند و اقبال مردم در جهان و البته کشور ما به داشتن چنین مشاغلی بیشتر شده. این راه یکی از راه‌های جذاب (به خصوص برای نسل جدید) برای درآمدزایی به شمار می‌آید و روز به روز در حال پیش رفت است. ایجاد سایت و فروش محصول و خدمات مختلف، فروشگاهای آنلاین در شبکه‌های اجتماعی مختلف، برنامه‌نویسی، سئو، طراحی گرافیک و…. از جمله مشاغلی هستند که با فعال شدن بازار فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفتند. سرمایه‌گذاری برای دیدن آموزش برای مشغول شدن در این حوزه‌ها و گسترش کسب‌وکار خود در فضای مجازی از جمله روش‌ها نوین سرمایه‌گذاری برای در امان ماندن از پیچ و خم‌های دنیای اقتصاد است.


4_ استفاده از پتانسیل‌های بومی

یکی از کارهایی که افراد هوشمند می‌توانند برای کسب درآمد در اقلیم خود انجام دهند توجه به پتانسیل‌های بومی است. آدم‌‌ها می‌توانند پول خود را در این مکان‌ها سرمایه‌گذاری کنند و محصولات، محل زندگی و فرهنگ خود را به دیگران معرفی کنند و از طریق آن درآمدزایی کنند. به عنوان مثال افرادی که در جنوب کشور زندگی می‌کنند می‌توانند از طریق فروش محصولات خود مانند خرما کسب درآمد کنند. یا در فصل چیدن خوشه‌های خرما گروه‌های گردشگری را برای بازدید دعوت کنند. این کار به نوعی سرمایه‌گذاری نوین در کشور به شمار می‌آید که طرفداران زیادی دارد.

شروع کار

برای شروع کار تنها کافی است به اطراف خود دقیق‌تر نگاه کنید، خود را بهتر بشناسید، کمی تحقیق و مطالعه کنید و راه‌های جدید را امتحان کنید. بلندپروازی ویژگی خوبی‌ست اما لازم است بدانید مسیر موفقیت را پله‌پله باید طی کرد. از کم شروع کنید و همین کار اندک را ادامه داده و به مرور گسترش دهید تا به موفقیت برسید.


پیشنهاد

اگر به سرمایه‌گذاری و ذخیره کردن پول خود عادت ندارید، می‌توانید از همیان شروع کنید. شما می‌توانید با ایجاد صندوقی قرض‌الحسنه (به صورت رایگاه) در اپلیکیشن همیان، ماهانه یا هفتگی مقدار مشخصی از پول خود را ذخیره کنید، بعد از آن برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار یا سرمایه‌گذاری از این صندوق وام دریافت کنید. برای آموختن چگونگی برنامه‌ریزی مالی اینجا کلیک کنید
تجربه خود را از سرمایه‌گذاری با ما به اشتراک بگذارید. تا حالا روش‌های نوین رو امتحان کردید؟