۹ پیشنهاد برای داشتن سفر کم‌هزینه و پس‌انداز در سفر

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سفر کردن یکی از ضروریات زندگی همه‌ی ما است. خصوصا در این روزها که فشارهای روانی ناشی از مشکلات اقتصادی، گرانی و…بیشتر از قبل روحیه ما را متزلزل کرده است. سفر کردن زندگی را از یک‌نواختی درمی‌آورد. انسان در سفر برای مدتی از دغدغه‌های خود رهایی پیدا می‌کند و اوقات خوشی دارد. با وجود مشکلات اقتصادی، داشتن سفری خوش اما کم‌هزینه دغدغه‌ی بسیاری از ما است. در این مقاله قصد داریم چند راهکار برای مدیریت مالی سفر و داشتن سفری کم‌هزینه به شما ارائه دهیم.

امید است که با خواندن این مقاله بتوانید سفری خوش و به‌صرفه داشته باشید‌.

1_ استفاده از ماشین شخصی

یکی از راه‌های داشتن سفر کم‌هزینه استفاده از وسیله نقلیه شخصی است. با وجود اتومبیل شخصی مدیریت سفر در دست خودتان است. شما به راحتی می‌توانید در هر جای جاده که خواستید بایستید یا حتی مقصد خود را تغییر دهید. اگر با ماشین شخصی خود سفر می‌کنید، برای داشتن سفر راحت‎‌تر و کم‌هزینه تجهیزاتی چون بالشت، پتو، مواد غذایی کنسروی و….. با خود همراه داشته باشید.

2_ استفاده از حمل و نقل عمومی برای سفر کم‌هزینه

اگر صاحب اتومبیل شخصی نیستید، برای داشتن سفر کم‌هزینه می‌توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. از جمله گزینه‌های به صرفه قطار و اتوبوس هستند.. سفر هوایی در بیشتر اوقات به صرفه نیست مگر این که از بلیط‌های لحظه آخر یا چارتر استفاده کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که از دیدن مسیر و جاده لذت می‌برید سفر با اتوبوس یا قطار برای شما لذت مضاعف خواهد داشت.

3_ درست کردن غذا در سفر

سعی کنید هنگام سفر کمی مواد غذایی فاسدنشدنی به همراه داشته باشید و در صورت وجود شرایط مناسب آشپزی کنید. مواد غذایی کنسروی بهترین گزینه برای داشتن سفر کم‌هزینه هستند. اگر شرایط آشپزی ندارید و سفرتان کوتاه است، می‌توانید یکی دو وعده غذایی را از خانه با خود ببرید. اگر سفر طولانی دارید، بهتر است مواد مورد نیاز خود را از هر توقفگاه یا مقصد خود تهیه کنید تا مجبور نباشید بار زیادی را حمل کنید.

4_ رفتن به خانه‌ی اقوام برای داشتن سفر کم‌هزینه

بهتر است مقصد سفرهایتان را جایی انتخاب کنید که دوست، آشنا یا فامیل در آنجا ساکن هستند. در این صورت می‌توانید به جای هزینه کردن برای هتل در خانه‌ی آنها اقامت داشته باشید. با این کار در بودجه سفر خود صرفه‌جویی بسیاری کرده‌اید و سفر شما کم‌هزینه می‌شود.

5_ چادر زدن در جایگاه‌های مخصوص چادر

اگر شرایط اقامت در خانه‌ی دوستان و آشنایان‌ نیست، می‌توانید در پارک‌ها یا مکان‌هایی که اجازه برپایی چادر می‌دهند چادر بزنید.در چنین شرایطی اگر در فصلی مناسب سفر کرده باشید خاطره‌ی خوشی از آب و هوا خواهید داشت و البته سفرتان کم‌هزینه می‌شود‌. اگر در تابستان قصد برپایی چادر را دارید، برای داشتن خواب راحت، حتما با خود پشه‌بند به هم همراه داشته باشید.

6_ سفر کردن در روزهای خلوت

ترجیحا در روزهای تعطیل سفر نکنید. در این ایام با وجود گران‌تر بودن اقامتگاه، رستوران، حمل و نقل و…. نمی‌توانید سفری کم‌هزینه داشته باشید. علاوه بر آن شلوغی بیش از حد، پیدا کردن مکانی مناسب برای برپایی چادر را سخت و گاهی غیرممکن می‌شود. اگر شرایط سفر در روزهای دیگر را ندارید، حداقل به شهرها و مکان‌هایی که گردشگران کمتر به آنجا می‌روند سفر کنید.

7_ تعادل در خرید

جلوی خریدهای احساسی خود را تا حد ممکن بگیرید. اگر قصد خرید چیزی را دارید قبل از نهایی کردن تصمیمتان اطمینان حاصل کنید که به آن نیاز دارید. سعی کنید چیزهای کوچک و کم‌هزینه که بیشتر حکم یادگاری را دارند برای خود و عزیزانتان بخرید. در خرید سوغاتی زیاده‌روی نکنید.

8_ سفر یک روزه

یکی از راه‌های سفر کم‌هزینه سفر به شهرهای نزدیک است. در این مدل سفرها تنها لازم است بلیط رفت و برگشت را در یک روز تهیه کنید و دو وعده غذا و کمی تنقلات با خود به همراه داشته باشید. در سفرهای یک روزه لازم نیست دغدغه‌ی اقامت و غذا را داشته باشید و سفری کم‌هزینه خواهید داشت. اگر روحیه‌ منعطفی دارید احتمال زیاد این مدل سفرها برای شما لذت‌بخش خواهد بود. برای استراحت می‎‌توانید به مکان‌هایی مانند مسجد یا حسینیه‌ها بروید و ساعاتی را به استراحت بپردازید. علاوه بر آن اگر زیرانداز به همراه داشته باشید، پارک‌ها مکان‌های مناسبی برای استراحت خواهند بود.

9_ رفتن به طبیعت

طبیعت نعمتی ویژه و البته کم‌هزینه است که خداوند در اختیار ما قرار داده. شما می‌توانید با رفتن به نزدیکترین طبیعت در اطراف شهر خود سفری کم‌هزینه و دلچسب داشته باشید. این سفر به ظاهر ساده بیشتر از هر سفری خستگی را از تن شما بیرون می‌کند. اگر قصد دارید چنین سفرهایی را به روتین زندگی خود تبدیل کنید، خرید وسایل ضروری کمپینگ یک سرمایه‌گذاری عالی به حساب می‎‌آید. با خرید این وسایل دیگر لازم نیست هزینه‌ی اجازه تجهیزات بپردازید یا دردسرهای قرض گرفتن را داشته باشید.

 

یک پیشنهاد!

شما می‌توانید برای تامین بودجه سفر خود در یک صندوق پس‌انداز یا قرض‌الحسنه عضو شوید. در این صورت می‌توانید از این پول برای سفرهای خود استفاده کنید و به راحتی هزینه خود را تامین کنید. اگر تا به حال تجربه عضویت در صندوق قرض‌الحسنه یا پس‌انداز را نداشته‌اید، با نصب نرم‌افزار همیان اولین صندوق خود را ایجاد کنید.

 

همیان چیست؟

همیان رسیدگی به امورات صندوق‌های خانگی، قرض‌الحسنه و پس‌انداز را آسان کرده و از بروز بسیاری از مشکلات قدیمی جلوگیری می‌کند. اگر راجع به مشکلات احتمالی مدیریت صندوق‌های خانگی به روش قدیمی اطلاعاتی ندارید، این مقاله را مطالعه کنید.

در همیان فرآیند مدیریت صندوق، واریز وجه، اطلاعات اعضا و. همه به  شکل اینترنتی و از طریق نرم‌افزار صورت می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با این نرم‌افزار مقاله “امکانات نسخه رایگان و کامل نرم‌افزار همیان” را مطالعه کنید.

بزرگترین مزیت این صندوق‌ها این است که دریافت آن نسبت به وام‌های بانکی آسان‌تر است.

 

مهم!

علاوه بر سفر، خوب است صرفه‌جویی و کنش‌های به صرفه را در بقیه‌ی امور زندگی خود نیز دخیل کنیم. مثلا سعی کنیم علاوه بر داشتن سفر کم‌هزینه، در کل سبک زندگی صرفجویانه را پیش بگیریم. برای آگاهی بیشتر راجع به این مسئله مجموعه مقالات “نکات کلیدی در فرآیند پس‌انداز” را مطالعه کنید.

بی‌شک علاوه بر نکاتی که ذکر کردیم راهکارهای دیگری هم هستند که می‌توانند سفری دلچسب و البته کم‌هزینه را به شما هدیه کنند. ممکن است شما پش از این بسیارری از این کارها را انجام داده باشید. اگر این گفته صادق است حتما تجربه‌ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا شما از راهکار دیگری برای داشتن سفر کم‌هزینه استفاده کرده‌اید؟ دهمین مورد را شما اضافه کنید