وام مسکن زوجین چیست

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در مقاله‌های پیشین راجع به وام میلیاردی مسکن جوانان صحبت کردیم. همه ما می‌دانیم این روزها خرید مسکن به امری سخت تبدیل شده. اگر پیش از این با دریافت وام، خرید خانه میسر می‌شد، امروزه وام تنها می‌تواند در بخش کوچکی از نقدینگی خرید خانه یا هزینه رهن به شما کمک کند. در مقاله پیش رو قصد داریم به «وام مسکن زوجین» بپردازیم. (توجه داشته باشید این وام با وام ازدواج متفاوت است)

این روزها مسکن یکی از دغدغه‌های اساسی افراد به خصوص جوانان محسوب می‌شود. وام مسکن زوجین از جمله‌ راه‌هایی است که سعی در سهل کردن خرید خانه یا رهن آن دارد. 

وام مسکن زوجین چیست؟

 از جمله تسهیلاتی است که برای آسان‌تر کردن خرید خانه است، وام مسکن زوجین نام دارد. این وام به زوج‌هایی که تا به حال تسهیلات دولتی جهت خرید مسکن دریافت نکرده‌اند، تعلق می‌گیرد. در واقع این وام تنها بخشی از نقدینگی شما را تامین می‌کند. شاید پیش از این وام مسکن می‌توانست در خرید خانه کمک کند، اما اکنون با وجود مبلغ کم این وام و افزایش قیمت خانه، این وام می‌تواند تنها قسمتی از نقدینگی هزینه رهن شما را افزایش دهد! در ادامه به

 دو نوع وام مسکن زوجین اشاره خواهیم کرد. 

انواع وام مسکن زوجین 

۱_ وام مسکن یکم ۱۴۰۱

یکی از وام‌های  پرطرفدار در ایران وام مسکن یکم است. وام مسکن یکم از طریق بانک مسکن در اختیار درخواست‌کنندگان قرار می‌گیرد.

۲_ وام‌های اوراق‌دار

متقاضیان برای دریافت این مدل وام باید برای هر ۵۰۰ هزار تومان یک برگ اوراق تهیه کنند. این وام به «وام اوراق مسکن» نیز معروف است.

مبلغ و شرایط دریافت وام مسکن 

_ سن بالای ۱۸ سال و داشتن درآمد مستقل از جمله شرایط اولیه دریافت وام مسکن است. 

_ مبلغ این وام برای شهر تهران، مراکز استان و همچنین شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، سایر مناطق، برای هر زوج به ترتیب ۸۰ میلیون تومان، ۶۰ میلیون تومان، ۴۰ میلیون تومان است. 

_ برای دریافت وام مسکن زوجین هر فرد باید جداگانه حساب افتتاح کند. همچنین حداقل زمان جهت دریافت وام یک سال است. علاوه بر آن شما باید به مدت سه سال سپرده‌گذاری داشته باشید و حداقل موجودی حسابتان را حفظ کنید.

 _حداقل سپرده‌گذاری در هر دوره ۶ ماهه برای دریافت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی به شکل ماهانه ۱۳ میلیون و پانصد هزار تومان، برای تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی، به صورت ماهانه ۱۰ میلیون تومان و برای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی، ۷ میلیون و هفتصد هزار تومان، می‌باشد.

وام بی‌دردسر و همیان 

بی‌شک این روند برای بسیاری از ما سخت و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد. یکی از راه‌های قدیمی و کم‌دردسر عضویت در صندوق‌های خانگی یا قرعه‌کشی‌ست. گرچه مبلغ وام این صندوق‌ها بسیار کم‌تر از وام‌های بانک هستند اما مزیت‌های آن نیز غیرقابل انکار است. از جمله مزیت‌های این صندوق‌ را می‌توان نداشتن بهره، پرداخت سریع، نبود کاغذبازی‌های معمول و… دانست.

شما می‌توانید با ایجاد صندوقی خانگی یا قرعه‌کشی در اپلیکیشن همیان و واریز ماهیانه مبلغی معین به آن، چندین ماه بعد، بدون دردسرهای بانک، وام پرداخت کنید و همان مبلغی که دریافت کرده‌اید را بازگردانید. برای اطلاعات بیشتر راجع به اپلیکیشن همیان این مقاله را مطالعه کنید. 

همچنین اگر علاقه دارید راجع به تاریخچه قرض‌الحسنه بدانید اینجا کلیک کنید.

 

آیا تا به حال در صندوقی خانگی عضو بوده‌اید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.