صندوق های قرض‌الحسنه بر مبنای اعتماد بین افراد یک گروه با هدف اعطای وام قرض‌الحسنه تشکیل می شوند. تامین بودجه وام، از محل پس انداز یا جمع سپاری مالی اعضای صندوق است. مزایای عضویت در صندوق های قرض الحسنه نسبت به بانک‌ها عبارتند از:
– تقویت روحیه مشارکت و همکاری
– اجر اخروی از بابت عمل به سنت حسنه قرض‌الحسنه
– انعطاف در بازپرداخت اقساط
– عدم نیاز به ارایه ضامن های متعدد مورد تایید بانک
– عدم نیاز به پرداخت بهره های چشمگیر
– عدم نیاز به اعتبارسنجی سیستمی

همیان یک نرم افزار تحت وب ابری برای مدیریت مالی صندوق‌های قرض‌الحسنه است. همیان با الهام گرفتن از روش های سنتی مدیریت صندوق، راهکار دیجیتال سریع و دقیقی برای حل مشکلات مالی گروهی ارائه می کند. همه ما در تلاشیم تا با تسهیل مسائل صندوق های قرض‌الحسنه، فرهنگ قرض‌الحسنه را به عنوان یک ارزش، در جامعه گسترش دهیم.

با ایجاد صندوق پس‌انداز در همیان و دعوت از دوستان خود، یک قلک گروهی آنلاین خواهید داشت. مبالغ پرداختی اعضا در این صندوق ذخیره می‌شود و هرگاه عضوی به وام نیاز داشت می‌تواند درخواست وام دهد و از مبالغ پس‌انداز شده در صندوق وام بگیرد.

در این نوع صندوق‌، اعضا هر نوبت (معمولا ماهانه) مبلغ ثابتی به صندوق واریز می‌کنند و در انتهای هر نوبت با انجام قرعه‌کشی کل مبلغ صندوق به برنده(ها) می‌رسد. این فرآیند تا جایی ادامه دارد که تمام اعضای صندوق برنده وام شوند و صندوق به پایان برسد.

حق‌عضویت مبلغی است که در هر دوره توسط اعضای صندوق پرداخت می‌شود و تامین مالی سرمایه صندوق از طریق حق‌عضویت‌های پرداختی اعضا و واریز مبالغ دلخواه توسط اعضا انجام می‌گیرد.

بله، شما می‌توانید در جمع همکاران، دوستان و اعضای خانواده یک یا چند صندوق قرض‌الحسنه داشته باشید. برای این کار کافیست ابتدا در همیان صندوقی تشکیل دهید، گروهی از افراد مورد اعتمادتان را به صندوق دعوت و از محل موجودی صندوق اعطای وام کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم در مورد نحوه و اولویت وام‌دهی با اعضا شفاف باشید، به اعضا گزارش عملکرد ارایه کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف وام‌های درخواستی اقدام کنید. علاوه بر این، در صورت امکان می‌توانید با دعوت از خیرین به صندوق، سرمایه صندوق خود را رشد داده و فرآیند وام‌دهی را تسریع بخشید.

بله، شما می‌توانید از طریق تماس با پشتیبانی، صندوق خود را به همیان منتقل کنید. انتقال سوابق صندوق از طریق اپلیکیشن نیز امکان پذیر می‌باشد.

بله، در صندوق‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، امکان درخواست وام برای تمام اعضای صندوق وجود دارد و با تایید مدیر صندوق، تخصیص وام انجام می‌گیرد.

خیر، سپرده‌گذاری در صندوق‌های قرض‌الحسنه همیان مشمول مالیات نمی‌شود.

تمامی تراکنش‌های تسویه در همیان حداکثر طی دو روز کاری پایا می‌شوند.

مبالغی که نزد همیان هستند در یک حساب قرض‌الحسنه نگهداری می‌شوند و تا زمان تسویه از این مبالغ هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

این اشکال در بعضی موارد به دلیل اختلال در سیستم پرداخت اینترنتی رخ می‌دهد، اما ظرف 72 ساعت مبلغ مذکور به حسابتان باز می‌گردد. در صورتیکه پس از 72 ساعت کماکان مبلغ مذکور به حساب شما بازنگشت، خواهشمندیم مشکل مورد نظر را به پشتیبانی همیان گزارش دهید.

خیر، شما می توانید از نسخه رایگان همیان با امکانات محدود نسبت به نسخه‌های ارتقا یافته استفاده کنید.

امکانات ارایه شده در نسخه رایگان همیان عبارتند از:
– امکان افزودن ۲۰ عضو به صندوق
– امکان تعریف ۲ وام در هر ماه
– امکان ثبت دستی اطلاعات حسابداری صندوق
– اطلاع‌رسانی رویدادهای صندوق از طریق نوتیفیکیشن و پیام درون برنامه ای

امکانات ارایه شده در نسخه ارتقا یافته همیان عبارتند از:
– امکان افزودن عضو به تعداد نامحدود
– امکان تعریف وام به تعداد نامحدود
– امکان انجام قرعه‌کشی آنلاین به صورت کاملا تصادفی (صندوق قرعه کشی)
– امکان ثبت تراکنش و پرداخت از طریق درگاه بدون کارمزد
– اطلاع‌رسانی رویدادهای صندوق از طریق پیامک رایگان، نوتیفیکیشن و پیام درون برنامه ای

 

بله، بعد از ساخت اولین صندوق در همیان و افزودن 3 عضو به صندوقتان، اشتراک یک ماهه بطور رایگان برای صندوق شما فعال خواهد شد.

بله، شما می‌توانید پیش از اتمام بسته اشتراک صندوق، بسته اشتراک جدید خریداری کنید و اعتبار مربوط به بسته جدید خریداری شده، به باقیمانده اعتبارتان اضافه خواهند شد.

امکان پرداخت از طریق درگاه در نسخه ارتقا یافته همیان ارایه می‌شود. برای فعالسازی امکان پرداخت از طریق درگاه برای اعضا کافیست با مراجعه به بخش تنظیمات صندوق -> مدیریت حساب، امکان پرداخت از طریق درگاه برای تمام اعضا را فعال نمایید؛ همچنین اگر پرداختی خارج از همیان به مدیر انجام شود، مدیر صندوق می تواند آن را در نسخه‌های رایگان و ارتقایافته ثبت کند.

شما تنها با دسترسی به اینترنت می‌توانید به طور یکپارچه در هر زمان و مکانی از همیان استفاده کنید و نیازی نیست از بابت تغییر دستگاه موبایل یا از دست رفتن اطلاعات صندوقتان نگرانی داشته باشید.

همیان برای صندوق های ارتقا یافته رویدادهای مهم مانند یادآوری پرداختی‌ها، ثبت درخواست وام توسط اعضا، فعال شدن قرعه‌کشی و … را از سه طریق ارسال پیامک، نوتیفیکیشن و پیام درون‌برنامه‌ای به‌صورت رایگان اطلاع‌رسانی می‌نماید. در صندوق‌های رایگان اطلاع‌رسانی رویدادهای مهم از طریق ارسال نوتیفیکیشن و پیام درون برنامه‌ای انجام می‌پذیرد.

سطح دسترسی اعضا به داده‌های صندوق توسط مدیر تعیین می‌گردد. پیش‌فرض همیان بر روی شفاف بودن داده‌های صندوق با تمامی اعضاست، اما مدیر صندوق می‌تواند با مراجعه به بخش تنظیمات صندوق، برخی از گزینه های شفافیت و ارسال اعلانات را برای صندوق خود غیرفعال کند.

اعضا می‌توانند از طریق لینک‌های وب جهت پرداخت سهم، حق‌عضویت و اقساط وام اقدام کنند. این لینک از طریق پیامک برای اعضا ارسال می‌شود.

بله، شما می‌توانید در همیان بطور همزمان چندین صندوق قرض الحسنه پس‌انداز و قرعه‌کشی داشته باشید.

خیر، شما می‌توانید از صندوقتان به تعداد نامحدود گزارش اکسلی دریافت کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات اپلیکیشن، صدای اعلانات را خاموش کنید.

بله، شما می‌توانید در زمان ایجاد صندوق، سررسید را ماهانه قرار دهید و بعد از انجام قرعه‌کشی، از طریق “تنظیمات-> تغییر تاریخ قرعه‌کشی” روز قرعه‌کشی را به روز دلخواهتان تغییر دهید.

شما در صندوق های پس‌انداز می‌توانید به بخش تنظیمات صندوق->اساسنامه مراجعه نموده و به کمک قالبی که همیان برای صندوق‌ها در نظر گرفته، قوانین و مقررات صندوق خود را تدوین و در اختیار اعضا قرار دهید.

بله. جابجایی اعضای صندوق، از طریق ارتباط با کارشناسان پشتیبانی همیان امکان پذیر است.

ویرایش اطلاعات کاربری، از طریق ارتباط با کارشناسان پشتیبانی همیان امکان پذیر است.

از ساعت 9 الی 17 روز های کاری پاسخگوی سوالات و دریافت نظرات شما هستیم. برای این کار کافی است به یکی از سه روش زیر اقدام کنید:
1) باشماره 02191070174 تماس بگیرید.
2) بر روی لینک زیر کلیک کرده و در واتساپ پیام دهید:
https://wa.me/message/NT7IKDYL4HMCH1
3) به ادمین همیان در ایتا با آیدی زیر پیام دهید:
@Hamyanapp

در همیان تمامی اطلاعات شما رمزگذاری می شود و کسی جز شما به آنها دسترسی نخواهد داشت. این امنیت بالا به دلیل بهره مندی سامانه از گواهی معتبر SSL است تا تمامی اطلاعات به صورت کد گذاری شده رد و بدل شوند.

همیان با نام “احسان گستران همیان” فعالیتش را زیر نظر سازمان ثبت شرکت‌ها، با شماره ثبت 532920 شروع کرده. با توجه به شفاف بودن همیان در تسویه حساب ها و قابل پیگیری بودن تمام تراکنش ها از طریق بانک و با توجه به رضایت کاربران همیان پس از ۶سال فعالیت همیان، جای هیچ نگرانی نیست.