شرایط اولیه برای تشکیل صندوق خانگی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 از جمله سنت‌های دیرین در میان ما ایرانی‌ها تشکیل صندوق خانگی است. وجود این صندوق‌ها همیشه گره‌های زیادی را گشوده و موجب لبخند بسیاری از گرفتاران شده. با نگاهی به تاریخچه صندوق‌های صندوق‌های خانگی در ایران در مزیت وجود چنین سنتی بر همه ما آشکار می‌شود. در این مقاله قصد داریم نکاتی مهم را جهت تشکیل صندوق‌ خانگی گوشزد شویم. به امید این که .این که این سنت روز به ورز فراگیرتر شود و گره‌های اقتصادی را بگشاید

۱_ تشکیل گروه

در ابتدای تشکیل صندوق‌های خانگی شما باید افراد گروه را مشخص کنید. هیچ قانون یا گفته مشخصی برای تعداد افراد گروه وجود ندارد اما پیشنهاد می‌شود حداقل در ابتدای کار 5 نفر باشید و به مرور افراد دیگر را به عضویت در آورید. معمولا افراد ابتدایی به مرور زمان و با بیشتر شدن تعداد تبدیل به هسته اصلی گروه می‌شوند. 

۲_ انتخاب مدیر 

حتی اگر در ابتدای تشکیل صندوق خانگی تعداد اعضا کم است و با یک دیگر آشنا و صمیمی هستید، حتما باید یک مدیر و مسئول انتخاب کنید. این فرد باید مقبول همه اعضا باشد و بتواند امور صندوق را به خوبی هماهنگ کند. زمانی که تعداد اعضای صندوق کم است، گاه مدیر صندوق امورات حسابداری را نیز انجام می‌دهد. توجه کنید که نبود مدیر می‌تواند موجب ناهماهنگی و از هم پاشیدگی گروه شود. پس حتما این مسئله را از ابتدای تشکیل صندوق خانگی خود جدی بگیرید.

 

۳_ تعیین قوانین مهم

پیشنهاد می‌شود قبل از تشکیل صندوق خانگی حتما اعضا را در جریان روند کار و قوانین بگذارید و در صورت موافقت اولیه آن‌ها با قوانین مراحل بعدی را پیش ببرید. خوب است در ابتدای کار امضایی از همه اعضا مبنی بر پذیرش شرایط صندوق دریافت کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

۴_ مکتوب کردن قوانین در ابتدای تشکیل صندوق خانگی

مکتوب کردن قوانین یا نوشتن اساسنامه مرحله بعدی‌ست. اساسنامه یکی از مسائل مهم در تشکیل صندوق‌های خانگی به شمار می‌آید و نبود آن منجر به مشکلات و اختلافات زیادی بین اعضای صندوق می‌شود. پیشنهاد می‌شود برای تحکیم روابط و پیش رفتن امور صندوق با کمترین مشکل حتما اساسنامه‌ای تنظیم کنید و آن را به همه اعضا ارائه دهید تا از شرایط عضویت آگاه شوند. برای اطلاع بیشتر از چگونگی تدوین اساسنامه صندوق خانگی این مقاله را مطالعه کنید.

 

مزایای تشکیل صندوق‌های خانگی 

تشکیل صندوق‌های خانگی در این روزهای ملتهب اقتصادی می‌تواند مانند صندوق اضطراری در صورت بروز مشکل ناگهانی عمل کند و مانع ایجاد فشار اقتصادی شود. برای اطلاع بیشتر از لزوم داشتن صندوق اضطراری این مقاله را مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این صندوق‌ها کمبود نقدینگی خود را تا حدی جبران کنید. شاید دردسرهای تشکیل صندوق خانگی مانع شما می‌شود تا اولین قدم را بردارید. همیان اینجاست تا به این مشکل پاسخ دهد

اپلیکیشن همیان با ایجاد بستر دیجیتال جهت مدیریت و حسابداری امورات صندوق خانگی، تشکیل و مدیریت این صندوق‌ها را به امری راحت تبدیل کرده. شما می‌توانید با نصب همیان و ایجاد اولین صندوق خود به شکل رایگان اولین قدم را برای استفاده از مزیت‌ داشتن صندوق خانگی، بدون دردسرهای مدیریت سنتی را بردارید. برای اطلاع بیشتر از جزئیات این اپلیکیشن این مقاله را مطالعه کنید.

تا حالا تجربه عضویت در این صندوق‌ها رو داشتید؟ از تجربه‌تون بنویسید.

این مقاله به درد شما خورد؟