صندوق قرض الحسنه

صندوق قرض الحسنه
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ایجاد صندوق جدید

برای ایجاد صندوق جدید بر روی علامت مثبت در سمت راست پایین تصویر کلیک می‌کنیم. همانطور که مشاهده می‌کنید امکان اضافه کردن سه صندوق: ساختمانی، پس‌انداز و قرعه‌کشی وجود دارد.

صندوق پس‌انداز

پس از وارد کردن نام صندوق، مبلغ حق عضویت را وارد می‌کنیم. مبلغ حق عضویت در واقع میزان سهم در صندوق است که بر اساس میزان سهم هر کاربر به آن افزوده می‌شود. این مبلغ به صورت ماهانه باید پرداخت شود.

گزینه بعدی سررسید صندوق است. در سررسید صندوق ما می‌توانیم پرداخت سررسید را به صورت ماهانه و یا هفتگی مشخص کنیم.

هنگام ایجاد صندوق در همیان دو حالت وجود دارد. در حالت اول صندوق تازه شروع به عضوگیری می‌کند. در حالت دوم صندوق در بیرون از پلتفرم همیان از قبل وجود داشته و اکنون قصد وارد کردن آن را به همیان داریم. در حالت دوم می‌توان از گزینه افزودن سوابق مدیر استفاده کرد.

اتصال صندوق به حساب مدیر: در این بخش مشخص خواهد شد که پول‌هایی که وارد درگاه همیان می‌شود چه اتفاقی برای آن می افتد.

در مورد اول پرداخت‌های هر کاربر در حساب او باقی خواهد ماند و هر زمان مدیر قصد داشته باشد برداشت می‌کند. در مورد دوم هر کاربر که پرداخت انجام می‌دهد طبق روال سیکل با او تسویه خواهد شد.

در صورت درخواست مورد اول تیک گزینه را فعال می‌کنیم و وارد سوابق مالی مدیر می‌شویم.

مجموع حق عضویت‌ها: شامل کلیه حق عضویت‌هاست.

مجموعه حق عضویت‌های واریزی: شامل کل حق عضویت‌های واریزی است.

تعداد وام‌ها: هر تعداد وام را با ورود اطلاعات تاریخ، کارمزد، اقساط را وارد می‌کنیم.

مجموع واریزهای متفرقه: این بخش شامل پرداخت‌هایی است که برای غیر از حق عضویت واریز شده است. مانند حق عضویت اولیه یا ورودی صندوق.

پس از انتخاب گزینه ثبت، پیامک ساخت صندوق ارسال شده و می‌توانیم اطلاعات صندوق را مشاهده کنیم.

سرمایه صندوق: شامل مجموع واریزی‌های حق عضویت و سرمایه کاربران.

سرمایه در گردش: مجموع وام‌های اهدا شده.

حواله دادن: مجموع حق عضویت و اقساط شامل این عدد می‌شود.

چگونه به صندوق کاربر جدید اضافه کنیم؟

پس از انتخاب گزینه افزودن عضو می‌توانید از طریق مخاطبان یا وارد کردن شماره تلفن، تعداد سهم او را مشخص می‌کنیم. در اینجا می‌توانیم مشخص کنیم که سوابق مالی نیز به جزئیات کاربر اضافه شود یا خیر.

با ورود به بخش کاربر می‌توان اطلاعات کاربر مانند اقساط، سرمایه و موارد این چنینی را مشاهده کنیم.

برای ثبت اطلاعات مالی کاربر از گزینه واریز استفاده می‌کنیم. اگر از قبل این پرداخت صورت گرفته می‌توانیم گزینه افزایش موجودی انتخاب می‌کنیم.

ویرایش صندوق چگونه انجام می‌شود؟

در قسمت بالا سمت چپ صفحه با استفاده از سه نقطه می‌توانید اطلاعات صندوق را ویرایش کنید.

نحوه اتصال صندوق به حساب مدیر چگونه انجام می‌شود؟

توجه داشته باشید که صندوق‌ها به صورت کلی دو شکل هستند. یا همیانی هستند و پول نزد همیان باقی می‌ماند و یا به حساب مدیر متصل می‌شوند. برای اتصال به حساب مدیر در گزینه ویرایش مشخصات صندوق (از سمت چپ صفحه با گزینه سه نقطه) شما می‌توانید حساب مورد نظر خود را به صندوق ثبت کنید. پس از پرداخت کاربران و گذشتن سیکل دوره پرداخت، واریزی کاربران به حساب شما منتقل خواهد شد.

ویرایش اطلاعات اعضا چگونه انجام می‌شود؟

با انتخاب ویرایش اطلاعات اعضا می‌توانید کاربر را به مدیر ارتقای درجه دهید. او را در صندوق غیرفعال کنید، به شکلی که در صندوق باقی بماند اما اجازه فعالیت را نداشته باشد. تعداد سهم‌های کاربر را تغییر دهیم و یا او را حذف کنیم.

گزینه پرداخت گروهی

زمانی که کلیه کاربران مبلغ مورد نظر را به حساب مدیر واریز کرده‌اند، مدیر با انتخاب این گزینه پرداخت را برای تمام کاربران ثبت می‌کند.

گزارش‌گیری

مجموعه واریز و برداشت‌های کاربران به صورت تفکیکی از طریق فایل اکسل برای مدیر در دو نوبت ماهانه برای مدیر ایمیل خواهد شد.

اشتراک‌گذاری صندوق

هر صندوق دارای یک لینک به صورت اختصاصی است. این لینک را می‌توان در اپ‌های مختلف اشتراک گذاشت. برای کاربرانی که تمایل به نصب اپ همیان ندارند و یا کاربران iOS این لینک بسیار کاربردی است. با کلیک بر روی این لینک، پس از وارد کردن شماره تلفن می‌توانند اطلاعات پرداخت را مشاهده کرده و یا پرداخت جدید را انجام دهند.

موجودی صندوق

در این بخش جزئیات مربوط به موجودی نزد همیان، نزد مدیر، در حال واریز به حساب صندوق و … را می‌توانید مشاهده کنید.

مدیر چه عملیاتی را می‌تواند انجام دهد؟

4 عملیات توسط مدیر قابل انجام است: واریز وجه، برداشت وجه، اهدای وام جدید و وام‌های درخواستی.

واریز وجه برای کاربر دو حالت دارد بابت حق عضویت که برای پرداخت حق عضویت صورت می‌پذیر و یا افزایش موجودی که برای کمک به صندوق یا تزریق سرمایه از آن استفاده می‌شود.

ممکن است در مواقعی کاربر امکان دسترسی به اپ را نداشته باشد و از روش‌های دیگر مبلغ را به مدیر پرداخت کند. مدیر با استفاده از گزینه پرداخت می‌تواند تراکنش او را ثبت کند. لیبل واریز وجه توسط مدیر بر روی تراکنش ثبت خواهد شد.

برداشت وجه: ممکن است کاربر به دلیل نیاز به سرمایه تقاضای برداشت وجه را داشته باشد. با استفاده از گزینه برداشت، انتخاب مبلغ، انتخاب دریافت‌کننده، انتخاب شماره کارت برداشت صورت می‌پذیرد. این تراکنش نیز مانند عملیات واریز توسط مدیر، برچسب برداشت به عهده مدیر بر روی آن می‌خورد.

اهدای وام: با انتخاب این گزینه دو حالت پیش روی شماست، اهدای وام جدید و ثبت وام اهداشده در گذشته.

با انتخاب اهدای وام جدید و تعریف موارد ضروری درصد کارمزد، شروع اقساط، تایید نقدی، می‌توانید وام جدید را تعریف کنید.

وام‌های درخواستی

این ویژگی برای تمامی کاربران نمایش داده می‌شود. اعضای صندوق می‌توانند با انتخاب این گزینه درخواست وام جدید ثبت کنند. مدیر صندوق پس از دریافت پیامک درخواست وام، با بررسی وضعیت او می‌تواند با درخواست او موافقت کرده و یا آن را به طور کلی رد کند.

سرمایه در گردش صندوق چیست؟

سرمایه در گردش صندوق شامل مبالغ موجود در صندوق و وام‌های پرداختی است.

عضو عادی همیان چه امکاناتی را می‌تواند مشاهده کند؟

کاربر عادی همیان می‌تواند پرداخت‌ها و وام‌های درخواستی خود را مشاهده کند.

تسویه و اخراج توسط مدیر چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که مدیر قصد اخراج کاربری را داشته باشد، همیان به مدیر پیغامی را نمایش می‌دهد به طور مثال این کاربر 10 قسط از وام خود را بدهکار است. اگر این مبلغ با موجودی کاربر برابر باشد با کسر مبلغ موجودی وی را اخراج می‌کند.